Per motius
personals, no vaig assistir a la classe on van exposar i veure els exemples de
les “caceres del tresor” de manera que vaig demanar a les companyes de què es
tractava i gràcies a que estan penjats al moodle he pogut descobrir-ho jo
mateixa a casa. I en llegir la
informació que ens dona J. Adell al seu document, no he pogut deixar d’imaginar-me
i fer una similitud als jocs de descoberta i d’investigació que ara estan tant
de moda per l’ordinador o per les videoconsoles (DS). Sé que no és igual però m’ha
recordat com has de buscar i trobar informació per tal de resoldre un enigma
final (personalment, m’encanten aquests jocs!).
Així doncs, crec
que és una manera molt interessant d’enfocar el procés d’ensenyament-aprenentatge
ja que es una forma molt entretinguda i divertida i alhora enriquidora d’aprenentatges
que potencia l’autonomia de l’alumne així com la seva iniciativa i permet a l’infant
anar descobrint, seleccionat i reflexionant; relacionar continguts i aprenentatges; crear esquemes mentals; la comprensió del que es llegeix i no la memorització mecànica;... A més a més, una altra cosa que m’agrada
és que permet adaptar-se al ritme de cada infant, la qual cosa és molt positiva
ja que afavoreix l’autoestima i el gust per l’aprenentatge, llevant la angoixa
i la frustració que evoca el temps i la pressió. Ja estic desitjant posar-ho en pràctica i fer-ne una!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada